Helsingin kaupungin rakennusvirastolle voi nyt antaa epäkohdista helposti palautetta uuden mobiili- ja verkkopalvelun avulla. Metro-lehden kanssa yhteistyössä tehty Pitäiskö fiksasta -palvelu toimii uusimmilla älypuhelimilla osoitteessa http://metro.fi/fiksaus.
Kaupunkilaiset voivat raportoida verkkopalvelussa häiritsevistä epäkohdista, kuten pyörätiessä olevasta kuopasta tai rikkinäisestä liikennemerkistä. Palvelun käyttö puhelimella ei edellytä erillisen sovelluksen lataamista kännykkään. Metro-lehden verkkopalvelu toimii parhaiten puhelimilla, joiden käyttöliittymä tukee kuvan liittämistä web-lomakkeeseen.
Katso palvelun toimintatapa ja matkapuhelinviestin hinta oheisesta linkistä.
Palautteet ovat kulkeneet automaattisesti Helsingin kaupungille helmikuun alusta lähtien. Tähän mennessä rakennusvirasto on korjannut vinkkien perusteella jo satoja epäkohtia ympäri kaupunkia. Metro-lehti ja Helsingin Sanomat saattavat kirjoittaa parhaista fiksausvinkeistä myös juttuja lehteen ja nettiin.
Palvelun kehittäminen on osa EU-komission rahoittamaa CitySDK-hanketta. Yksi hankkeen tavoitteista on kaupungin palveluiden tuominen lähemmäksi kaupunkilaisia.
Lisää aiheesta:
Pitäiskö fiksata -palvelu
Rakennusviraston vastuualueet ja lisätietoa Pitäiskö fiksata –palvelusta
Rakennusvirasto yhteistyöhön Metro-lehden kanssa
Rakennusvirastolle voi yhä antaa palautetta myös suoraan.