Helsingin kaupungin asukasosallisuuden avustusten infotilaisuus järjestetään verkon kautta Teamsilla 24.3.2022 klo 17.00–18.30. Infotilaisuudessa esitellään kaupungin asukasosallisuuden avustuslajit ja kriteerit sekä asiointi sähköisessä avustusjärjestelmässä. Lisätietoa ja ilmoittautumiset oheisen linkin kautta. Asukasosallisuuden yleis- ja toiminta-avustusten hakuaika vuodelle 2023 alkaa 1.4.2022 ja päättyy 30.4.2022 kello 16. Pienavustusten (max. 3000 €) hakuaika on alkanut tammikuussa ja jatkuu läpi vuoden. Avustuksia haetaan asiointi.hel.fi-palvelussa.
Helsingin kaupunki jakaa asukasosallisuuden avustuksia tänä vuonna 1 096 000 euroa. Niitä myönnetään mm. asukastalojen ja -tilojen ylläpitämiseen ja niiden toiminnan koordinointiin sekä asukasosallisuutta parantavien rakenteiden ja menetelmien kehittämiseen.
Asukasosallisuuden avustuslajeja ovat kerran vuodessa haettavat yleisavustus ja toiminta-avustus sekä ympäri vuoden haettava pienavustus. Avustusten myöntämisessä noudatetaan kaupunginhallituksen vahvistamia avustuskriteereitä.