Sosiaalinen media yhdistyksen viestinnän ja vaikuttamisen tukena 1.11. ja 15.11.

some demokuva 2016

Miten yhdistykset voivat parhaiten hyödyntää sosiaalista mediaa ulkoisessa viestinnässään? Mitä eri työkaluja on olemassa ja mitkä niistä vastaavat parhaiten viestintätarpeisiimme? Miten varmistaa jatkuvuus ja valjastaa sosiaaliset mediat luonnolliseksi osaksi yhdistyksen toimintaa? Sosiaalisen median kääntöpuoli – ennakointi ja hallinta? Visio-opintokeskuksen kurssi vastaa mm. näihin kysymyksiin.

Sisältö:

Ti 1.11. klo 17-20
Sosiaalinen media viestintäkanavana
Sosiaalisen median työkaluja, sometrendit 2016, esimerkkejä ja yhteistä arviointia
Someviestinnän suunnittelua: kohderyhmät ja tavoitteet
Sisällön muodot eli teksti, kuva ja video somessa
Eikus tekemään!: Sometekojen suunnittelu ja konkreettiset askeleet niiden toteuttamiselle

Ti 15.11. klo 17-20
Kokemuksia toteutetuista someteoista
Mainostaminen somessa
Moderointi eli miten hallita sosiaalista mediaa?
Uusinta uutta, mihin suuntaan some on menossa?

Kurssin ajankohta: ti 1.11. ja ti 15.11. klo 17-20. Välissä työskentelyä yhdistyksen omien sometekojen parissa.
Paikka: Vision koulutustila, Fredrikinkatu 33 A.

Kurssi on suunnattu yhdistystoimijoille ja etenkin niissä viestinnästä vastaaville henkilöille. Kurssi on käytännönläheinen: oma läppäri tai tabletti mukaan, hätätilassa pärjää kännykällä. Osallistujien tulisi olla Facebookissa, koska osa työskentelystä tapahtuu siellä olevassa ryhmässä. Kouluttajana toimii SPR:n Anna-Sofia Joro, jolla on 15:n vuoden kokemus erilaisista viestintätehtävistä.

Osallistumismaksu 40€/henkilö. Ilmoittautumiset ma 24.10. mennessä Vision kurssisivun alalaidan linkeistä. Jos samasta yhdistyksestä osallistuu useampi, voi ilmoittautumisen tehdä samalla lomakkeella ja maksu tapahtuu yhdellä laskulla. Jos myöhästyit, voit kysellä vapaita paikkoja Visiosta visio@visili.fi, p. 044-727 3240. Muista myös perehtyä kurssin peruutusehtoihin kurssin verkkosivulta.

Kurssin verkkosivu: https://ssl.eventilla.com/sosiaalinenmedia