Kuinka tiivistää yhdistyksen ydinviesti, soveltaa sitä viestinnän eri osa-alueilla ja muokata viesti erilaisia kohderyhmiä puhuttelevaksi? Osallistu maaliskuiseen 2 illan koulutukseen aiheesta: ti 10.3. ja ti 24.3. klo 17-20. Paikkana on Vision koulutustila, Fredrikinkatu 33 A (2. krs), 00120 Helsinki. Ilmoittautumiset: Ma 2.3. mennessä oheisella verkkolomakkeella. Osallistumismaksu: 30€/osallistuja.
Ilmoittautumisajan päätyttyä voit kysellä vapaita paikkoja Visiosta: visio(at)visili.fi tai puh. 044-727 3240.
Yhdistyksen viestinnän lähtökohtana on ydinviestien hahmottaminen, organisaation sitoutuminen näihin viesteihin ja toimijoiden kyky soveltaa niitä monipuolisesti. Ydinviestissä kiteytyvät yhdistyksen toiminta, arvot ja tavoitteet. Selkeä ja kiinnostava ydinviesti on yhä tärkeämpi työkalu viestintähälyn täyteisessä maailmassa. Ydinviestin muotoilu ja siihen sitoutuminen edellyttää aiheen pohtimista koko organisaation tasolla.
Koulutus koostuu kahdesta tapaamisesta, joiden välille ajoittuu ydinviestin työstämistä yhdistyksissä. Mikäli ilmoittaudut kurssille, kannattaa jo hyvissä ajoin sopia tapaamisten väliviikoille yhdistyksen oma tapaaminen, jossa voitte yhdessä työstää viestiänne. Sitoutumista edistäisi myös se, että samasta yhdistyksestä pääsisi kurssille useampi osallistuja. Tämä on huomioitu osallistumismaksuissa.
Sisältö:
1. ilta: Mikä on ydinviesti? Viestin tiivistäminen, merkitys ja vaikutukset. Mistä lähteä liikkeelle?
2. ilta: Oman ydinviestin soveltaminen yhdistysviestinnän eri osa-alueilla: tapahtumaviestintä, mediaviestintä, sosiaalinen media jne. Miten viesti puhuttelee erilaisia kohderyhmiä? Ydinviesti osana visuaalista viestintää.
Kouluttajana toimii Anna-Sofia Joro (viestintäkouluttaja & sähköisen viestinnän kehittäjä)
Osallistumismaksu: 30€/osallistuja. (Työttömille, pitkäaikaislomautetuille ja maahanmuuttajille 50 %:n alennus). Muista lukea peruutusehdot ilmoittautumisen yhteydessä verkkolomakkeen lopusta.