Alla usein kysyttyjä kysymyksiä Helka ry:n IT-palveluihin liittyen:
”Minulla ei ole tunnuksia, tai olen unohtanut salasanani.”
– Ota pikimmiten yhteyttä Helka ry:n IT-vastaavaan.
”Miten voin lisätä WordPressin mediakirjastoon isompia tiedostoja? 2 Mt ei riitä!”
Kahden megan tiedostokokorajoitus on asetettu, jotta palvelimemme resurssit riittävät tulevaisuudessakin kaikkien kaupunginosien kotisivutarpeisiin. Jos on tarve lisätä sivuille suurempia tiedostoja, suosittelemme ensin yrittämään tiedostokoon pienentämistä – esimerkiksi suoraan kamerasta siirretyt kuvat ovat usein hyvinkin isoja, ja ne kannattaa muutenkin käsitellä ennen sivuille lisäämistä jollain kuvankäsittelyohjelmalla.
Jos kyse on esim. PDF-tiedostosta, suositus on käyttää jotain ulkoista tiedostonsäilytyspalvelua, esim. Google Drivea, joka toimii omilla Google-tunnuksilla. Helka ry:n ohje Google Driven käyttöön löytyy tästä.
”Haluaisimme sivuillemme tämän hienon ominaisuuden jota muilla ei ole.”
– Luultavasti Helka ry:llä ei ole resursseja toteuttaa sitä vain teitä varten. Voisitte selvittää, pystyisittekö tuottamaan työn itse, jolloin Helkan IT-asiantuntija auttaisi ominaisuuden käyttöönotossa.
”Minulla on kysyttävää WordPress-sivun päivityksestä tai muokkaamisesta.”
– Voit katsoa, löydätkö vastauksen Helkan kattavasta WordPress-ohjeesta, tai ottaa yhteyttä Helkan IT-vastaavaan.
(Joomla) ”Lisättyäni tapahtuman, se näkyy etusivulla mutta linkki ei toimi!”
– Tämä johtuu vanhentuneista, räätälöidyistä komponenteista, joita kukaan ei ole valitettavasti ehtinyt korjaamaan. Tarkista tapahtuman kategoria. Näkyvätkö muut tapahtumat? Jos muu ei auta, kirjoita tapahtumasta oma uutinen.